Nerkowiec i jego właściwości

Orzechy nerkowca, nazywane nerkowcami czy orzechami cashew są owocami właściwymi – nasionami drzewa wychodzącego z terenów tropikalnych Ameryki Południowej. Nanercz zachodni, odmiennie nerkowiec (https://www.bee.pl/9227-orzechy-nerkowca) zachodni, należy do grupy roślin nanerczowatych. Do tejże samej grupy należy także mango lub pistacja. Biorąc pod uwagę orzechy nerkowca cena artykułu zdolnego do jedzenia nie należy do małych. Jest to spowodowane nie jedynie dość trudną uprawą w konkretnych ciepłych regionach świata takich jak Brazylia, Indie, jednak także odpowiednią uprawą oraz doskonałymi zaletami tychże orzechów – nasion owoców.

Wartości wzmacniające orzechów nerkowca

Ilość witamin oraz minerałów znajdujących się w orzechach nerkowca robi wrażenie oraz powoduje, iż nie bez powodu jest to jedna spośród najzdrowszych, dostępnych na rynku zakąsek. Na wyjątkową uwagę zasługuje mnóstwo witamin z klasy B, takich jak kwas foliowy, ryboflawina lub tiamina. To oczywiście dzięki ich obecności systematyczne jedzenie orzechów nerkowca korzystnie działa na układ nerwowy, krwionośny oraz hormonalny, jak i wzmacnia wytrzymałość systemu.

Nerkowce mogą być artykułem uczulającym, stad nie mogą ich zjadać osoby uczulone. Orzechy nerkowca zalecane są osobom starszym ponieważ są proste do pogryzienia. Także brak jest przeciwwskazań do ich jedzenia nerkowców w ciąży. Pamiętać należy, by jeść je w czasie dnia, by nie obciążać żołądka wieczorem przed snem. Polecane jest unikanie nerkowców wynikających z podejrzanego pochodzenia ponieważ mogą mieć pleśń oraz szkodliwe dla zdrowia aflatoksyny.

Nerkowce – wartości lecznicze

Nerkowce, jak zresztą wszelkie odmienne orzechy, cieszą się sławą źródła “prawidłowego” tłuszczu, natomiast nie jedynie kwasy tłuszczowe stanowią o ich doskonałej wartości kalorycznej. Liczne doświadczenia pokazują, iż regularne jedzenie orzechów korzystnie odbija się na zdrowiu oraz stanowi pomoc w prewencji wielu zaburzeń, jakie są teraz kłopotem cywilizacyjnym: otyłości, dolegliwości sercowo-naczyniowych, cukrzycy. Również są zalecane osobom, jakie czują spadek sił i pragną za pomocą diety zadbać o wygląd skóry oraz włosów, ponieważ zamknięte w nich witaminy oraz minerały dobrze działają na urodę.

Orzechy nerkowca, kalorie

Orzechy owe mają wiele tłuszczu, co zwiększa ich wartość energetyczną. W 100g tychże orzechów jest ponad 500 kalorii. Pomimo to, nerkowce polecane są, jako wartościowy składnik diet odchudzających. Można je więc spożywać, jednak należy pamiętać, iż większa ich zawartość ma zastępować coś, natomiast nie być dodatkiem do codziennych pokarmów. Jako dodatek, można spożyć parę sztuk dziennie.